شنبه، مهر ۲۱، ۱۳۸۶

فاصله ها

به تجربه در مورد آدمهاي مختلف، حتي مغرورترينهايشان دقت كرده‌ام به هر اندازه‌اي كه آزار دادن كسي را عمدي انجام نداده باشيم، به همان اندازه تلاش مي‌كنيم كه رنجش را بزداييم.

و شايد يكي از اشكالات آزاردهنده من اين است كه ميزان صداقت احساس و حرفهاي آدمها را تا حد زيادي درست تشخيص مي‌دهم.

سالها قبل، دكتر روانشناسي كه به خاطر بعضي مشكلات در روابطم باهاش مشورت كردم، بعد از انواع و اقسام تستهاي مختلف گفت موضوع اين است كه آنقدر باهوشي كه واقعيت حرفها و رفتارها را بيش از آنچه كه آدمها در رفتارشان نشان مي‌دهند مي‌فهمي. بايد بپذيري كه از آدمها لايه بيرونشان را نگاه كني نه چيزي را كه مي‌داني در درونشان هست، وگرنه رابطه با آدمها، بسيار برايت سخت خواهد شد.

لينك‌هاي روزانه:
- درخواست گروهی از ایرانیان مدافع حقوق بشر برای قطع بودجه حمایت از دموکراسی در ایران/ گفته اند كه دموكراسي بايد از درون باشد و اين بودجه، با افزايش فشار حكومت فقط فعاليت دموكراسي‌خواهان ايران را سخت‌تر كرده است. به نظرم استدلال‌ها منطقي و قابل قبول است.
- وبلاگ مردان كمپين/ لزوم فضاي مجزاي اينترنتي را درك نمي‌كنم، كاش نوشته‌هايشان اين لزوم را براي ما واضح كند.
- اشرف بروجردی از ائتلاف اصلاح طلبان: بی آنکه بخواهم کمپين يک ميليون امضا را تائيد کنم، تاسيس اين کمپين را پاسخ طبيعی بی تفاوتی نسبت به بحث زنان می دانم/ كاش اين جو انتخاباتي در كل به نفع زنان باشد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

پرستوی عزیز درباره وبلاگ مردان کمپین باید بگویم که این فضای جدید برای آن است که هم انگیزه بیشتری باشد برای فعالیت هم این که کمیته پسران کارهایی هم می کند که خیلی در ارتباط مستقیم با کمپین نیست. مثلا برگزاری جلسات مطالعه هفتگی که گزارشات آن در این وبلاگ می آید و مثلا نمی توان انها را در سایت کمپین گذاشت چون موضوعاتش بی ربط است به مساله کمپین. ضمن آنکه این پراکندگی از نظرم مفید هم هست . چه ایرادی دارد چند مرجع راجع به کمپین باشد؟ هیچ تفکیکی قائل نشده ایم و همکاری با سایت کمپین ادامه دارد تنها خواسته ایم کارهایی ورای کمپین هم انجام دهیم . امیدوارم نتیجه کار روسفیدمان کند . ممنون از پیگیری وبلاگ و لینک و اینها

ناشناس گفت...

امير جان!
متشكرم براي توضيحاتت. اما راستش من با تاكيد بسياري كه در متن وبلاگ وجود داشت كه به خاطر فشار اين وبلاگ زده شده است، به نظر خودم محيط مجازي تنها جايي است كه آنها با هيچ فشاري نمي‌توانند ما را مجبور به تفكيك جنسي در آن بكنند،‌حالا همين حداقل را هم خودمان بياييم مشمول فشار كنيم و جدا شايد چندان مفيد نباشد و هزينه‌پذيري فشارهاي آنچناني را بيشتر كند.
البته حالا با توضيحاتي كه اينجا نوشتي، به نظرم كمي منطقي‌تر آمد و باز بايد ديد دقيقن آنجا چه مي‌نوييد و چطور پيش مي رود.
باز هم مرسي كه توضيح دادي و موفق باشيد و پاينده