شنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۸۹

4- نمايندگان حامي لايحه ضد خانواده

خانم دكتر لاله افتخاري


با توجه به ذكر مشخصات خانم افتخاري در وبلاگ شخصي خودشان، حدس مي‌زنم كه دكتراي خانم افتخاري به خاطر حفظ كل قرآن كريم باشد.

دکتر لاله افتخاری
نماینده هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر)
رئیس فراکسیون قرآن و عترت

کاندیدای نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی
رییس فراکسیون حمایت از مخترعین ، نخبگان و نوآوران
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی
دبیر فراکسیون ایثارگران
استادیار دانشگاه

- لاله افتخاري: اميدوارم حمايت از بانوان فعال قرآني ادامه يابد

- بنده لاله افتخاری هستم فرزند شهید محمد حسین افتخاری و همسرشهید محمد علی عامریان

- بنده در زمان طاغوت در شهرستان شاهرود در خانوده ای مذهبی واهل علم متولد شدم و در همانجا به تحصیل علم پرداختم ولی بیشتر از دوره ابتدائی نتوانستم در آموزشگاههای شهر خودمان شرکت کنم و با اینکه رتبه اول را به دست آورده بودم ولی به علت نامناسب بودن فضای آموزشی مجبور به ترک تحصیل شدم مادرم فرمودند: اگر می توانید رعایت اصول دینی و حفظ حجاب نمائیدبروید و در همین مدارس درس بخوانید فقط باید در مقابل خداوندجواب داشته باشید و اختیار ادامه تحصیل را به خودم واگذارکردند، ولی خودم هرچه فکر کردم دیدم باید رضای خدا را به دست آورم و چون در مدارس آن زمان خیلی سخت گیری می کردند و با اسلام مخالفت می شد بنابراین تصمیم گرفتم تحصیلات کلاسیک را رها کنم ونزد مادر بزرگوارم که به تدریس علوم حوزوی برای خانمها مشغول بود ادامه تحصیل دهم. مادرم در حال حاضر در حسینیه ای که به نام شهید افتخاری نامگذاری شده و پدر شهیدم آن را بنا و اداره می کرد، مشغول تبلیغ و تدریس هستند. در این حسینیه به امورفرهنگی فرزندان شهدا از سال های اول انقلاب توسط پدر و مادرم پرداخته می شد و هنوز هم ادامه دارد در سن 16 سالگی به راهنمایی پدر و مادرم در حوزه علمیه سمنان به تدریس و حتی اداره آنجا مشغول شدم پس از چند ماه بر اثر مزاحمتها واشکال تراشی های ساواک مجبور به بازگشت به شهر خودم شدم و یک سال قبل از انقلاب با همسرم ازدواج کردم و در زمان ازدواج هم شرط کردم که در صورت ایجاد شرایط مناسب تحصیل، اجازه ادامه تحصیل داشته باشم که خوشبختانه این شرط توسط خانواده همسرم پذیرفته و استقبال شد. در اوائل انقلاب هم به دلیل کوچکی فرزندان موفق به ادامه تحصیل نشدم چرا که برای من از همه چیزمهم تر تربیت صحیح فرزندان بود و هر موقع که احساس می کردم ومی کنم که فرزندان نیاز به توجه بیشتر دارند مهمترین کارهای خود را از جمله درس خواندن را تعطیل می کنم. بالاخره در سال 68 موفق شدم در دوره متوسطه فارغ التحصیل شوم ودر همان سال نیز در کنکور شرکت کردم و در رشته الهیات در شهرمشهد پذیرفته شدم (رتبه سوم رشته علوم انسانی سهمیه شاهد) وعملا از سال 69 این دوره را شروع و در سال 73 با معدل بالای نوزده فارغ التحصیل شدم و رتبه اول کلیه گرایشهای رشته الهیات را به دست آوردم و در همین سال برای کارشناسی ارشد شرکت کردم و بحمد الله بدون استفاده از سهمیه، رتبه اول علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و تربیت مدرس را به دست آوردم. این دوره را هم در سه ترم فشرده با معدل بالای 19 به اتمام رساندم و در سال 75در دوره دکترای همین رشته شرکت کردم و با رتبه اول قبول و درحال حاضر ترم پنجم این دوره را می گذرانم و بحمد الله معدل همه این ترمها بالای 19 است. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد باعنوان «مفردات غریب القرآن » پایان نامه برگزیده اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی دانشجویان ممتاز بسیجی سراسرکشور شد. در سال های 75 و 76 و 77 در پنجمین و ششمین و هفتمین مجمع سراسری طلاب و دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر به عنوان دانشجوی برتر انتخاب شدم. هم چنین در سال 75 به عنوان دانشجوی نمونه شاهد دانشگاه تهران و در سال 77 به عنوان دانشجوی نمونه کشوری برگزیده و لوح تقدیر از دست ریاست محترم جمهوری دریافت کردم.


- مشاور امور بانوان مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: در رسانه‌هاي غربي به زن نگاه منفعت ‌طلبانه دارند و زن را به عنوان صغير و كودك دانسته و نگاه خليفة‌اللهي به او ندارند و همین مساله باعث شده كه مشكلات زنان بيشتر شود.

و از صحبت هاي اخير راجع به لايحه :

- این لایحه علاوه بر اینکه می تواند جلوی اشک ریختن بسیاری از مادران و فرزندان را بگیرد لایحه بسیار عالی است چرا که می تواند کمک کند بنیان خانواده هایی که در حال حاضر بسیار سست شده را از نو بسازد و استحکام بخشد.

- وی در پایان گفت: افرادی که بیرون از مرزها کد می دهند برای ما بسیار تاثیرگذارند چرا که مواردی که آن ها مخالفت می کنند نشان دهنده ضرورت و مفید بودن مساله و همچنین اهمیت آن است و این نشان می دهد که ما در دنیا حرف برای گفتن داریم و با دیدگاه های کارشناسانه و پیشنهادات سازنده می توانیم اگر ایراداتی هم وجود دارد آنها را برطرف کنیم

- ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم،باید ببینیم حکم خدا و شرع مقدس چیست و بر اساس آنچه که به صلاح است عمل کنیم.


- در شرع مقدس هم الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است. اگر عده ای با این لایحه مخالفت می کنند، از سوی دیگر، علما نیز با الزامی کردن رضایت همسر مخالفت خواهند کرد و شورای نگهبان نیز این مسئله را رد می کند.

- مطلبی در مورد تقاضای دیدار آنها نشنیده ایم. ائتلاف اسلامی زنان و مخالفان این لایحه معمولا از یک طیف هستند. اکثریت آنها از طیف بسیار میانه رو هستند که حداقل اصولگرایی را دارند. البته اصولگرایانی بسیار رقیق هم در میان آنها هست.

- زنان مجلس با لایحه حمایت از خانواده موافقند

- ممکن است برخی افراد ندانسته مسایلی را تحت تاثیر برخی القائات مطرح کنند ولی ما با واقعیتها روبه رو هستیم و هم اکنون نیز ما پاسخگوی مردم هستیم نه آنها. مردم از ما انتظار دارند و در مراجعاتی که به ما برای طرح مشکلات و مسائلشان می کنند می بینیم که زنان با این لایحه موافق هستند ولی باید برخی اصلاحات در آن انجام شود.

۱ نظر:

سوفی گفت...

هر چی بیشتر با حامیان این لایحه آشنا میشیم، ضرورت تصویب اون هم برامون محرزتر میشه!
نمی دونم بر این باید بخندیم یا بگرییم؟!