یکشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۹

7- نمايندگان حامي لايحه ضد خانواده

فاطمه آليا

كي است كه فاطمه خانم آليا را نشناسد؟

فاطمه آليا با سابقه دو دوره نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در حالي به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش دولت دهم انتخاب شده است .

متولد ۱۳۳۵ کارشناس
ارشد علوم سیاسی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران است. او در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته‌است. او توسط محمود احمدی
نژاد برای کسب وزارت آموزش و پرورش نامزد شده‌است و روز ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ نیز جلسه رای
اعتماد وی برگزار خواهد شد[۱].

- خانم آليا در مورد طرح حجاب، يك جمله ي نغزي هم در مورد كت و شلوار آقايان برجسته نمايي جنسي فرموده بودند كه لينكش را پيدا نكردم.

- فاطمه آلیا : بيشتر از كوپنتون سوال پرسيديد
من به اندازه‌اي كه مردم بخوانند به شما توضيح دادم اما شما مي‌خواهي مچ من را بگيري كه چند تا معلم داريم؟ يكي به يكي گفت ستاره‌هاي آسمان چندتاست گفت سه ميليون برو بشمار.

- اما امروز راجع به لايحه:
خبرگزاري آريا- نمايندگان خانم مجلس بسيار در مورد لايحه حمايت از خانواده فعالند و من در اين زمينه بيشترين پيشنهاد را دادم.
فاطمه آليا در گفتگو با آريا درباره علت سكوت اعضاي فراكسيون زنان مجلس هنگام بررسي لايحه مذكور گفت: در حال حاضر بيشتر بحث ها راجع به حذف پيشنهادات است و اگر تكاپوي آقايان غالب به نظر مي رسد علتش به عدم رسيدن نوبت به خانم ها بر مي گردد.
وي در مورد اعتراض نمايندگان زن ادوار اضافه كرد: طي سه سال گذشته كه اين طرح به مجلس ارائه شد و در دستور كار كميسيون قضايي قرار گرفت افراد حقيقي و حقوقي مي توانستند به نمايندگان مراجعه و نظرات خود را بدهند. از طرفي تا كنون كه نزديك به 20 ماده از 59 ماده لايحه تصويب شده روند كار مثبت بوده و چيزي خلاف مصالح زنان تصويب نشده است.

عضو فراكسيون زنان مجلس تصريح كرد: كليات لايحه حمايت از خانواده در راستاي تحكيم بنيان اين نهاد كوچك اجتماعي و اصل 10 قانون اساسي با رويكرد پشتيباني از زنان است كه پس از بررسي مجلس خيلي از مشكلات آن برطرف شده است.
وي اضافه كرد: برخي مي گويند چون نمايندگان زن مجلس هشتم با ماده 23 لايحه مخالف نيستند پس موافق اردواج مجدد مردانند در صورتي كه اين اتهامي بيش نيست. اگر به جزئيات ماده مذكور نگاه شود شرايط و ضوابط كاملي براي ازدواج مجدد در آن درج شده تا به جاي تصميم عجولانه، دادگاه ويژه اي كه حائز صلاحيت تشخيص است در رابطه با آن نظر دهد.

هیچ نظری موجود نیست: