یکشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۹

10- نمايندگان مخالف مواردي از لايحه ضد خانواده

خوب اگر فقط دو تا پست ديگر هم بخوانيد تعداد 8 نماينده زن مجلس اين دوره تمام مي‌شود. و خيالمان راحت مي شود كه ديگر كسي نمي ماند كه از اشكالات لايحه از موضع زنان دفاع كند.


نيره اخوان بيطرف

(متولد:۱۳۳۵ دورود
نماینده اصولگرای شهر اصفهان در مجلس پنجم و هفتم و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است.
تحصيلات علوم جديد:دکترا (در سايت مجلس نوشته شده است)



خانم بيطرف شبيه به اسمشان يا نظرات بسيار ملايمي در سياست دارند و يا بي طرف هستند و يا از محافظه كاران اصولگرا هستند.

- نيره اخوان:وزارت خانم دکتر دستجردي باعث افزايش انگيزه بانوان ايران شد

- نیره اخوان نماینده اصفهان، اخیرا نسبت به تعدد سفرهای حج نمایندگان مجلس اعتراض کرده و آن را در تعارض با کار زیاد نمایندگان عنوان کرده بود.

- عضو كميسيون حقوقی قضايی مجلس گفت: با وجود اينكه مهريه عندالمطالبه و حق قانونی زن است اما برخی از اين امر سوء استفاده می‏كنند و هدف آنان از ازدواج فقط اخذ مهريه از مرد است كه قانون بايد از اقدام اين افراد جلوگيری كند.

- عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به سخنان اخير دبير شوراي نگهبان مبني بر اعطاي يك ميليارد دلار به سران فتنه از سوي آمريكا، تاكيد كرد: نمي‌توان بدون پايه قضايي چنين حرفي زد.

- نيره اخوان نماينده اصفهان در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ادامه داد: در اين مورد بايد از خود ايشان سوال كرد، اما اگر واقعا چنين چيزي صحت دارد، وي بايد مدارك آن را در اختيار قوه قضائيه قرار دهد تا حكم نهايي صادر شود.

- یک نماینده مجلس هفتم درباره احتمال رئیس جمهور شدن زنان معتقد است:« رئیس جمهور شدن زنان غیر قابل تصور نیست، یعنی یک روز اتفاق خواهد افتاد. اگر زنان بتوانند در وزارت خانه ها آنگونه مطرح شوند که رجل سیاسی به آنها اطلاق شود قاعدتا کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست جمهوری بلا مانع است.»


در مورد لايحه:
هرچند ازدواج مجدد مرد برای زن قابل قبول نیست ولی یکی از ویژگیهای این قانون ثبت نکاح موقت بر اساس آیین نامه مصوب وزارت دادگستری به صورت محضری است.

نیره اخوان: هیچ زنی ازدواج مجدد همسرش را نمی‌پذیرد
ولی آنطور که از اصول شرع برمی آید، همیشه اجازه زن اول برای ازدواج های بعدی جزء شروط بوده است! بله. اعتقاد من همین است. شرع بنابر شرایط و قاعده و اصولی این اجازه را به مرد داده است. بحث اجازه زن اول برای ازدواج های بعدی همیشه موردنظر بوده است و اگر این شرط از این لایحه حذف شود قطعا شورای نگهبان آن را مخالف با اصول شرع تشخیص داده و آن را رد می کند.
اما خانم اخوان در برخی مناطق کشور ما هستند مردانی که آنقدر به زن اول خود فشار می آورند که هم اجازه و هم رضایت او را برای ازدواج مجدد می گیرند. فکر می کنید برای این مشکل چه باید چه کرد؟ بله درست است. به نظرمن با این قانون نمی شود از حقوق این زنان دفاع کرد. بسیاری از مردان عنوان می کنند که به دلیل سر و سامان دادن زندگی زن نیازمند و حمایت و کمک ازدواج مجدد می کنند در صورتی که همیشه زنان از ازدواج مجدد فقط نیاز مادی ندارند و در مورد مهر و محبت هیچ گاه نمی توان عدالت را در میان زنان رعایت کرد. بنابراین افراد متاهل و خیر امکانات ازدواج را برای کسانی که پول ندارند و نمی توانند زندگی تشکیل دهند فراهم کنند. به نظر من این قانون برای افراد متوسط الحال است که می خواهند اعتدال را رعایت کنند وگرنه دست و پای مردی را که سالم نیست و قصد ازدواج مجدد دارد را نمی توان با این قانون بست و هیچ قانونی جلودار اینگونه افراد نیست.

فقط كاش در مورد لايحه كمي فعال تر در روزهاي تصميم گيري برخورد كنند.

هیچ نظری موجود نیست: